Tuesday 4 August 2015

Lesen Kereta QTI Test

S.K. | 18:21 | 2Comments |
Say NO to Failure :D 



Bismillah...


Assalamualaikum...


Alhamdulillah . LULUS QTI Test . Kau ingat senang ? Punya lah SA Node & AV Node ber 'lub' 'dup' 'lub' 'dup' dengan velocity  tahap infinity . Akhirnya . Syukur selalu . =) Cepat-2 balik ke rumah dengan hati yang girang . Hokey , menipu . *Padahal , jumpa geng buat gossip , sanggup tak nak balik lagi - Perempuan kannn*


QTI Test ni apa sebenarnya ?


QTI Test adalah ujian Pra-JPJ . Macam kalau exam UPSR , PMR / PT3 , SPM , STPM , mesti ada Trial dulu kan? Haa , QTI macam tu juga la..


Sistem QTI ni lebih kurang sama dengan JPJ Test , cuma , bukan Incik JPJ yang memantau kita , Cikgu sekolah memandu tu akan memantau kita .


First of all , sebelum ambil QTI Test ni , kena isi borang dan scan jari dulu . Dah siap , kena tunggu giliran (kalau ramai orang la) , kemudian , dah sampai giliran kita , kita buat la .


QTI Test ni merangkumi ujian Naik/Turun bukit , Parking Sisi , Laluan S & Laluan Z . Dah habis ujian dalam litar , kita kena buat RSM & RPK . Kemudian , ada sesetengahnya , akan buat ujian on the road (jalan raya) , ada yang tak kena .


Dah siap semua tu , pergi semula scan jari .... The End .


Kalau tak lulus , kena buat lagi sekali QTI sampai lulus . ^_^


P/s : Nak nota ringkas RSM & RPK ? Klik SINI 

2 comments:

💌 0617 Comments💬 ♥ Thank you lovely ♥