Saturday, 11 February 2017

We Meet Again!

S.K. | 08:21 | 0Comments |
Bismillah . .


Assalamualaikum . .


Terduduk ! For the first time , S.K. terduduk apabila tiba di MSU . . MSU kini seakan-akan menjadi tempat yang penuh kenangan dan memori , walaupun hanya satu hari . . Ya ! Satu hari yang penuh bermakna . . Satu hari yang indah . . MSU merupakan tempat pertemuan kami semula . . S.K. duduk di hadapan kolam-kolam ikan . . Cuba menenangkan diri . . Air mata jernih ini terjatuh kembali tanpa henti tanpa dipaksa . . Sedih . . Itulah gambaran perasaan S.K. apda waktu itu . . 


Kehadiran S.K. di MSU hanyalah sekadar untuk membayar yuran pengajian . . Tetapi , seluruh pelosok MSU bagaikan ada kenangan yang tersendiri . . S.K. seperti tidak sanggup melalui jalan-jalan atau pergi ke tempat-tempat yang kami berdua habiskan masa bersama-sama . . Susah tapi tidak mustahil . . S.K. pasti boleh lakukannya . . Mengapa kau pergi saat kau tinggalkan banyak kenangan kita ? Mengapa kau kembali jika sudah pasang niat untuk berhenti di pertengahan jalan ? Mengapa kau berjanji ini akan berkekalan sampai bila-bila ? 


Ya ! Kita manusia , hati kita mudah berbolak-balik . . Aku yang lupa . . Aku yang alpa . . Semua salah aku . . Kau tidak bersalah sama sekali . . Kau hanya lakukan apa yang ada dalam hatimu . . Aku sahaja yang setia menanti . . Memori berkasih kita hanyalah sekadar memori . . Aku simpan segala senda gurauan , lagu yang kau dendangkan . . Aku simpan semua kenangan pahit dan manis tika kita bersama . . Pelbagai perancangan kita telah rancangkan . . Semuanya hanya tinggal kenangan . . Kuharap , kau bahagia bersama dia , kerana itu jalan yang kau pilih . . Kau jangan pernah menyesal tinggalkan diri ini . . Aku tahu , aku bukan siapa-2 lagi . . Aku hanya orang asing yang kau benci . . 


Aku tak tahu apa salahku . . Aku ditinggalkan tanpa penjelasan yang kukuh . . Aku mencari dan menggali punca dan sebab kita jadi begini . . Jawapan kau hanya satu "Aku rasa bersalah pada insan di sana , aku hanya ikut kata hati" . . Kau tahu betapa aku harapkan perancangan kita menjadi ? Kau tahu betapa gembiranya hati ini saat kau kembali lagi . . Kau tahu betapa aku hormatkan segala keputusan kau ? Kau tahu betapa sakitnya diri ini sekali lagi . . Ya ! Kau takkan pernah tahu semua itu . . Kerana , kata hatimu lebih penting lagi . . Aku bukan siapa-siapa lagi . . Aku hanya seorang makhluk asing dalam dirimu . . Pergilah . . Jika itu membahagiakanmu . . Aku rela mengalah sekali lagi . . Aku rela mengundur diri . . Kerana , aku bukan siapa-siapa lagi . . 


Satu sahaja , aku harap , pada masa akan datang , jika kau kembali lagi , kau harus yakin pada diri . . Jangan pernah kembali atas dasar rasa bersalah yang timbul dalam diri . . Kembalilah seikhlas hati . . Aku pasti , hanya itu cara kita akan bersatu kembali dan kekal abadi . . Aku cuba perbaiki diri , begitu juga dengan kau . . Semoga , bahagia milik kita satu hari nanti . . 

No comments:

Post a Comment

💌 0617 Comments💬 ♥ Thank you lovely ♥