Tuesday, 1 March 2016

Surat Denda Pejabat Pos

syafi khizar | 16:21 | 2Comments |
Bismillah . .


Assalamualaikum . .


Nak share pengalaman . Pernah dapat 'surat cinta' dari posmen tak ? Alaaa . Rugi la korang ni . . . Main-2 . Okay la , Yaya haritu first time dapat surat denda dari Pejabat Pos . Terkezuuuttt den . Cepat-2 Google berapa hengget kena denda dan sebab apa kena denda . 


First of all , bila dapat surat denda daripada Pejabat Pos , jangan panik . Rileks . Cool . Surat denda ni kita dapat sebab Pengirim kirim surat tak cukup setem . Maksudnya , setem yang pengirim tu tampal pada surat tak cukup . Jadi , penerima lah kena tanggung dendanya untuk dapatkan surat tu . Kalau nak pos apa-2 barang , komfirmkan dulu setiap sampul tu kena setem berapa ringgit supaya tak susahkan penerima nanti . =) 


Biasanya , denda yang kita perlu bayar adalah RM0.50 . Nampak sikit je kan ? Cuba pikir kalau orang yang susah ? Kesian depa . Pergi Pejabat Pos kemudian pergi dekat kaunter tuntut barang , tunjuk surat denda dan sediakan wang secukupnya . Tunggu sekejap , dia cari-2 barang kita , kemudian , dapat lah nanti :) Selesai sudah . Btw , surat denda tu ghupe dia macam bawah ni . :) 



2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejap je , kalau dah dapat surat denda tu , cepat-2 pergi pejabat pos , lepas bayar denda , on the spot kita boleh dapat barang / surat kita tu

      Delete

💌 0617 Comments💬 ♥ Thank you lovely ♥