Wednesday, 17 June 2015

Bersihkan Kain Buruk Anda ! ! ! !

syafi khizar | 14:51 | 0Comments |
Bismillah..

Assalamualaikum..

Setiap rumah mesti ada at least, sedozen sehelai kain buruk. Kalau takde tu, haihh, nipu sangat la.. Walaupun kain buruk tu buruk, jangan la abaikan dia.. Sian dia.. Kena la bersihkan juga.. Sesekali, bagilah chance dia wangi juga.. :D

Al kisah, Yaya pergi tolong kenduri rumah orang ni, kemudian, ma shaa Allah.. Kain buruk dia.. Berlendiaqq bak hang .. Berminyak . Rumah orang kan, so.. Tak bole nak memandai-mandai.. Kemudian, datang la sorang aunty ni, dia cakap "Dik, kena bersihkan ni, cari clorox, berlendir sangat da ni" Yaya pun dapatkan la clorox..

Okay ! Motif dia hari ni, Yaya nak ceritakan cara untuk bersihkan kain buruk yang berlendir tu, Resepi untuk hilangkan minyak pada kain buruk tu supaya mudah diguna pakai balik masa akan datang..

  • Masukkan kesemua kain buruk yang nak dicuci tu ke dalam baldi.
  • Letakkan satu penutup clorox ke dalam baldi tu.
  • Letakkan air dan rendamkan mereka..
  • Biarkan selama setengah jam.
  • Selepas 1/2 jam, bilaskan macam biasa dan keringkan
 Lepas kering, boleh guna macam biasa.. Siap .. :D

No comments:

Post a Comment

💌 0617 Comments💬 ♥ Thank you lovely ♥